Průběh neZiskového marketingu

Na produkčním fóru v dubnu jsme se od lektorů dozvěděli důležitost marketingu v jakékoli kreativní tvorbě. Rozhodli jsme se proto uspořádat jako druhé setkání neZiskový marketing. Profesionálové neziskovkám mají za cíl propojit profesionální svět realizátorů eventů s amatérskou neziskovou obcí jižních Čech, přinést jednotlivé příběhy lektorů a formou diskuze probrat témata z různých perspektiv. Tentokrát naše pozvání přijali Otta Kovařík a Tomáš Jarolím z marketingové agentury Chilli Production a Lenka Cimlová Ostrá za marketing Jihočeského divadla. 

Po oficiálním úvodu nám kluci začali rozplétat principy a metody jejich práce. SWOT analýza, cílová skupina, komunikační strategie a další termíny nám byly osvětleny. Po dopoledním teoretickém bloku nás navštívil přímo ředitel Alšovy jihočeské galerie Aleš Seifert, který doplnil svůj pohled na tvorbu marketingové strategie Chodit na umění není umění. Odpolední praktický blok začal vymezením virtuální organizace a projektu, který by nás oslovil všechny. Vytvořit marketingovou strategii pro mezigenerační charitativní víkendový festival v Písku s názvem Most byl ze začátku nepřekonatelný oříšek.  Díky pečlivé SWOT analýze prostředí a vizualizaci skrze myšlenkovou mapu se postupně začal tento uzel rozmotávat. Na konci si uměl každý účastník tento festival reálně představit a měl touhu jej realizovat. Večerní neformální sezení s lektory se neslo v uvolněné atmosféře a na příštích akcích plánujeme tato setkání otevřít široké kreativní komunitě. Neformální interakce mezi lektory a účastníky jsou za nás tím nejdůležitějším, co si mohou jednotliví aktéři odnést.

Středeční dopoledne se neslo ve znamení divadelní tvorby. Jejím marketingovým zákoutím nás provedla Lenka Cimlová Ostrá. Představila nám nové možnosti webu, který je zároveň napojen na prodejní i mailing systém. Díky přesné analýze při tvorbě a funkční analytice ví marketing divadla, jak zacílit rozesílání newsletterů. V dopolední části jsme byli seznámeni s magickým slovem ferman, což je název pro běžný plán práce v divadle. Důmyslné propojení databáze umožňuje veškeré aktivity v divadle přiřadit konkrétní inscenaci. Díky tomu je možné efektivně tvořit zmiňované newslettery, tiskové a výroční zprávy. Navíc je možné plánovat veřejné zkoušky v divadelním klubu a přenášet tak atraktivní zážitky běžným návštěvníkům divadelní kavárny. Tato aktivita nám přišla z pohledu marketingu nejvíce nadstandardní. Děkujeme lektorům a děkujeme všem účastníkům za inspirativní dva dny.